هذي قصة واقعية حدثت لإحدى الفتيات في احد محل ملابس
اسمي نهي .. دخلت محل ملابس في مكان ما بدون ذكر اسماء ....! عجبني كام
طقم قا قولت ادخل اقسيه في البروفه .. البروفه مكنش ليها باب كانت بستاره
ودي حاجه مش محببه اوي عند البنات ..! زنقت الستاره عشان محدش يفتكر
البروفه فاضيه ..! دخلت وبدأت اقيس هدومي كنت كل ما اقيس طقم يطلع فيه عيب
اللي ضيق من تحت ..اللي واسع من فوق اللي مبين تفاصيل جسمي زياده عن
اللزوم ..اخر ما زهقت قولت خلاص مليش نصيب في المحل ده ..! لميت هدومي
من علي الارض وكانت هنا الصدمه لفت نظري حاجه محشروه في ركن البروفه
كانت كاميرا ...! كاميرة تصوير انا شوفتها من هنا وروحت ساتره نفسي بسرعه
وحطيت اي حاجه علي الكاميرا دي وغيرت هدومي وقولت انا هطلع افرج عليهم
( امة لا إله إلا الله ينهار مش فايق بيصور البنات وهما مش واخدين بالهم ..)
كان ساعتيها المحل مليان ناس ..روحت راميه اللبس اللي معايا علي الارض ونا
بقول بصوت عالي
نهي : فين صاحب المحل المحترم .. فين
ساعتيها الناس بدأت تتلم وتسيب اللي في ايدها ..! وهي بتسأل ومش فاهمه حاجه
وطلع راجل من ما بينهم
_ ايوه حضرتك انا المدير عامله دوشه ليه ..!
نهي : دوشه ...هو انا لسه عملت دوشه ..هو انتا لسه شوفت حاجه بقا تحط
كاميرات تصوير في قلب البروفات وتصور البنات ..! ده ايه المحل الزباله ده
قولت الكلام ده من ..هنا ونص اللي كانو واقفين اتخضو ..! من كلامي ومنهم اللي
خرج جري برا ..! واللي فضل عشان يعرف ايه الحكايه
المدير : ده كلام فارغ ونا مسمحش ليكي انك تتهميني التهمه دي فين الكاميرات
دي
نهي : تعاله ونا اوريك فين الكاميرات دي .
وبصيت للناس اللي ورايا ونا بقولهم
نهي : حد فيكم يطلب الشرطه ..تيجي تشوف المهزله دي .
دخل المدير ده معايا اللي كان واضح من كلامه انه واثق من نفسه اوي ..! عشان
ندخل ونلاقي الصدمه ..! ان مفيش كاميرات موجوده ساعتيها انا كنت هتجنن ..!
بدأت ادور في كل ركن من اركان البروفه لكن كأنها فص ملح ودابت ساعيتها
المدير بص ليا وهنا اتعصب وهو بيقول
المدير : فين حضرتك ...فين الكاميرات اللي
موجوده هنا يمكن انا مش شايفهم
نهي : ا.. ا اكيد حد دخل شالهم اه ..محل زي
ده مشهور يخاف علي سمعته .
اكيد حد من اللي شغال هنا دخل شالهم بسرعه ..!
المدير : اطلعي بره المحل .. اطلعي بره بدل ما هخلي الشرطه اللي جايه دي تقبض
عليكي انتي وساعتيها هلبسك تهمة تشويه سمعة محل في مكان عام ..اطلعي
بره ..!
مكنتش مركزه معاه لا .....
انا كنت مركزه مع الصوت اللي خارج من المريا ..! لما قربت وداني سمعت زي
حد بيعيط ..! انا متأكده والله ..! حد بيعيط وهو بيقول ساعدوني .
ملحقتش اسمع لأن فرد الامن جه وطلعني بره غصب عني ..! وسامعه كلام
الناس اللي بتقول
_ لا حول ولا قوة إلا بالله
_ دي شكلها مجنونه
اول ما خرجت روحت قعدت علي كافتريا جنب ..المحل ونا بفكر ياتري تكنش المريا
دي وراه سر ..!؟ مثلا مخبيء سري ..! او حاجه شبه كده ..! وحكاية الكاميرا
دي مين اللي شالها ..! وليه هما بيعملو كده ..! اكيد مخبين سر وسر كبير كمان .!
السر كله في البروفه دي ..!
فضلت قاعده بفكر حوالي ساعه ..! لحد ما خطرت في بالي فكره جهنميه ..
ان انا اروح تاني المحل ده ..! بس ساعتيها بقا هكون منبقه ..!
لأن هما لو شافوني عمرهم ما هيدخلوني المحل تاني ... وفعلا . تاني يوم انا كنت
جاهزه ودخلت المحل .اختارت الوقت اللي فيه ناس كتير عشان محدش ياخد باله
مني .. واخدت كام طقم كده في ايدي ودخلت نفس البروفه بتاعت امبارح
اول ما دخلت بصيت علي مكان الكاميرا ..! لكن ملقتش حاجه بصيت للمرايا
وحاولت احركها من مكانها ..! لكنها كانت ثابته في الحيطه .
كنت عامله حسابي وجايبه معايا أده صغيره ..! فكيت بيها المريا عشان الاقي
حاجه محبطه جدا .. حيطه سد مكنش في حاجه عباره عن حيطه سد
في اللحظه دي حسيت اني اغبي بني أدمه في الدنيا .
ومن عصبتيي خبطت ايدي تلت مرات في
الحيطه
واللي حصل لايمكن حد يتخليه .....
اللي حصل اني مبقتش في بروفه لا .. البروفه دي اتحركت زي الاسانسير بظبط .. ! ساعتيها صرخت وقعدت علي الارض .. بحاول افتح الستاره دي لكن بعد ايه .. ! بداعت انزل لتحت انزل لتحت لحد ما وصلت للنهايه وهنا كل حاجه انكشفت .. ! لما نزلت في مكان في نور خفيف متهالك في صناديق كتيره كأنه مخرن قديم الغريبه اني لقيت في خمس بنات واقفين علي بعد امتار امتار مني مرعوبين اتكملت بتوتر وخوف ونا بقولهم نهمي : انتو مين .. ! ؟ كانو مرعبون جدا .. ومتلمين علي بعض كأنهم شافو عفريت لحد ما اتقدمت واحده منهم بخوف ونبرة حزن وبكاء وهي بتقول البنت : انتي مين عاوزه مننا ايه .. !
رديت عليها بهدوء ونا بقرب منها نهي : انا اسمي نهي انا مش عاوزه منكم حاجه .. ولا عاوزه أذي حد فيكم بالعكس انا عاوزه اساعدكم انا كنت عارفه ان المحل ده في حاجه غريبه من اول ما شوفت كاميرا فيها .. ! لحد ما سمعت صوت استغاثه من المريا امبارح وجيت انهارده ..واللي حصل اني بقيت هنا معاكو ماجي : انا اسمي ماجي ، ودي اسمها ليلي ، ودول دنيا ودينا ودي مرام احنا دخلنا نشتري من المحل ده زينا زي اي بنات بنتفرج كل واحده فينا عجبتها حاجه فا دخلت تقيسها ... انا كنت اخر واحده ادخل اقيس ووشوفت اللي انتي شوفته الكاميرا دي . وحصل معايا زي ما حصل معاكي بظبظ . لما عملنا مشكله في المحل وراح صاحب المحل عشان يشوف الكاميرات ملقاش حاجه . ساعتيها مرام اقسمت انها شافت حد بيشيل الكاميرا .. لكن محدش صادقها واتهموهنا كلنا بالجنون وطردونا بره المحل ..وزي ما انتي عارفه احنا !! نروح نبلغ عن اللي حصل معانا احنا لأن كل واحده فينا اتصورت .. ! ؟ لكن اللي حصل اننا قبل اصلا ما نوصل لقسم الشرطه .... سكتت ماجي . وبدأت الدموع تنزل من عينها وفي اللحظه دي سابتنا وقامت ... هنا حسيت ان الجزء اللي كانت هتقوله كان صعب عليها ... معداش دقائق ونرجع للحكايه تاني علي لسان مرام مرام : اللي حصل . آن واحنا في طريقنا لقسم الشرطه .ظهرت عربيه سمراء ملهقناش نتصرخ لأنهم خدرونا وركبونا العربيه ومحدش اخد باله مننا ولما توفنا لقينا نفسنا هنا وقدامنا صاحب المحل حمدي غفران حمدي غفران : انا كنت عارف انكم هتبلغو عني .. ! ده شيء طبيعي من بنات اغبيه ذيكو بس اللي انتو مش عارفينه بقا .. انكم بتلعبو مع ناس كبيره اوي .. ! احنا اللي بنحركم احنا اللي بنوقع اقصاد البلد احنا اللي بترضعه تاني احنا الاساس ياماما انتي وهي
الصور والفديوهات ... بتروح لناس معنيه بره مصر وبتدفع الاف الدولارت علي الفديوهات دي .. ويا سلام بقا لو هو عينه وقعت علي بنت معينه ساعتيها احنا بنهدد البنت دي بالفديوهات دي ... اما نشرها او انها تسلم نفسها لينا وندوق احنا من عز الناس الكبيره عرفتو بقا لعبتنا ماشيه ازاي ... ! تقومو انتو شوية عيال لسه مطلعتوش من البيضه تبوظو شغل ناس كبار لا ..لا لا .. انا كده زعلان وزعلي وحش اوي . انتو هتفضلي مرمين بالشكل ده كده ..لحد ما اشوفلكو صرفه تخلصني منكم a نهي : معقوله ... معقوله ده كلو بيحصل من ورانا ... ! انا لازم اخركم من هنا وابلغ البوليس في اللحظه دي افتكرت تلفوني ....... واني لازم أبلغ البوليس حالا .. لكن الحظ كان ضدي .. لأن مكنش في شبكة نهائي .. في اللحظه دي لقيت ماجي بتقول ماجي : الحقو يا جماعه .. ! البروفه بتتحرك لفوق كده
في حد نازل الحقي بسرعه استحبي يا انهي لو شافك مش بعيد يخلص علينا كلنا . سمعتها منها وجريت . علي اقرب صندوق استثبي وراه .. ! وهما راجعو تاني مكانهم سمعت صوته ... سمعت صوت بيكلم واحده فيهم وبيقولها حمدي : هي فين .. ! ردت عليه ماجي بإستغراب وهي بتقوله . ماجي : هي مين . مدهاش فرصه .. ومسكها من شعرها جامده وهو بيقولها : حمدي : هتستهبلي يا بت هي فين .. ! ؟ مقدرتش اصبر اكتر من كده وطلعت .. ! من مكاني خوفا انه يعمل فيها حاجه حمدي : يا اهلا .. يا اهلا بالحبايب والله منور حه انتي طلعت ألعن منهم ازاي عرفتي توصلي لحد هنا رديت عليها بكل ثقه ... وبرود وثبات ونا بقرب منه بخطوات ثابته وبطئيه . نهي : وصلت كده .. زي ما هوصلك لحبل المشنقه انشاء الله
رد علي بضحكه عاليه .. ! وهو بقول حمدي : مش حمدي غفران لا .. انتي جايه للبني ادم الغلط .. في الوقت الغلط ... في المكان الغلط . مهتمتش بكلامه علي أد ما اهتميت بخطوات رجلي انها تكون بطيئه عشان ميحسش بحركتي ونا بقرب منه وبقوله نهي : استفدت فلوس ها .. وبعدين بعت بنات بلدك .. ها وبعدين . هتروح من ربنا فين انتا مش بتشغل في الممنوعات ولا حاجه لا .. انتا بتاجر بالبشر .. بتاجر بالشرف علي حساب ناس ملهاش ذنب كل همهم انهم يعيشو في سلام .. ! بعيدا عن الذئاب اللي زيكو . لكن للاسف اللي يعيش في الصحراء لازم يستحمل تعاليبها ... ! علامات وشه اتغيرت .. ! وملامحه اتبدلت من الابتسامه الي نظرة الشر ... ! كان كل تركيزه عليا وساب البنات دول وبداء يقرب مني .. ! في اللحظة دي ..اخدت ضربه علي دماغه افقدته الوعي ... قبل ما يواجهني بسنتي مترات زي ما هوصلك لحبل المشنقه انشاء الله
رد علي بضحكه عاليه .. ! وهو بقول حمدي : مش حمدي غفران لا .. انتي جايه للبني ادم الغلط .. في الوقت الغلط ... في المكان الغلط . مهتمتش بكلامه علي أد ما اهتميت بخطوات رجلي انها تكون بطيئه عشان ميحسش بحركتي ونا بقرب منه وبقوله نهي : استفدت فلوس ها .. وبعدين بعت بنات بلدك .. ها وبعدين . هتروح من ربنا فين انتا مش بتشغل في الممنوعات ولا حاجه لا .. انتا بتاجر بالبشر .. بتاجر بالشرف علي حساب ناس ملهاش ذنب كل همهم انهم يعيشو في سلام .. ! بعيدا عن الذئاب اللي زيكو . لكن للاسف اللي يعيش في الصحراء لازم يستحمل تعاليبها ... ! علامات وشه اتغيرت .. ! وملامحه اتبدلت من الابتسامه الي نظرة الشر ... ! كان كل تركيزه عليا وساب البنات دول وبداء يقرب مني .. ! في اللحظة دي ..اخدت ضربه علي دماغه افقدته الوعي ... قبل ما يواجهني بسنتي متراتببص مين اللي ضربه علي دماغه لاقيتها ماجي قولتلها جدعه لاقيتها واقفه بتترعش من الرعب اعدت اهدي فيها والبنات كلهم اتجمعو وكانوا مرعوبين وعماليين يعيطوا قولتلهم بتعيطوا ليه احنا الحمد لله قربنا خلاص نخرج من هنا مرام قالتلي والله ماحنا عارفين دي دموع الفرح ولادموع علي نفسنا قولتلهم مش وقته الكلام ده يالا يسرعه قبل مايفوق نحاول نخرج ماجي قالتلي هنخرج ازاي قولتلها ندور كلنا مع بعض علي باب او اي حاجه تخلينا نخرج ماجي قالتلي متحاولي تتصلي باي حد بالموبايل اللي معاكي قولتلها حاولت كتير وانا مستخبيه بس مفيش شبكه بس برده بعت رساله لبابا وقولتله علي اللي حصل وكتبتله العنوان يلرب توصل بس مش هنعد منتظرين الشبكه لازم نتصرف قبل مايفوق ماجي قالت كل واحده فينا تدور في مكان اتفرقنا واعدنا ندور علي اي مخرج وفي اثناء وانا بدور شوفت حيطه غريبه لفتتني روحت ابص عليها واعدت احسس بايدي لاقيتها بتتفتح طلعت باب من فرحتي ندهت بصوت عالي قولتلهم يابنات تعالوا يالا يسرعه انا لاقيت الباب لاكن محدش رد عليه اعدت انده اكتر لاكن مفيش رد قولت في نفسي ياتري في ايه طيب اخرج انا واطلع علي قسم البوليص ابلغ اهو حد فينا يكون بره عشان يلحق الباقي ولسه جايه اخرج لاقيت اللي بيمسكني من رقبتي بيخنقني وبيقولي رايحه فين ياقطه انتي بتفكراللي بيدخل هنا بيعرف يخرج تاني ههههههه تبقي عبيطه يابت وراح جرني من شعري ونزل فيه ضرب ودخلني ببص لاقيت البنات مربوطين ومن غير هدوم عرايا قولتله يابن الكلب يازباله ازاي تعمل كده قالي متستعجليش علي رزقك حالا هتكوني زيهم ياقطه وراح مسكني مكتفني ورابطني معاهم
وقطع هدومي عليه حتي اصبحت عاريه تماما زيهم والبنات تصرخ وتعيط وانا اقوله يازباله بتبيع شرف بنات بلدك ياواطي راح قالي هو انتو لسه شوفتوا حاجه وراح مطلع موبايله واعد يصورنا الزباله عديم الشرف وعمال يقول شكلكم يجنن وانتو مربوطين كده والله فتحتوا نفسي بصراحه كلكم مزز عايز اقضي وقت لطيف مع واحده فيكم بس ياتري مين وراح باصصلي اووي وقالي انتي يابت اللي هقضي معاها السهره مش عشانك مزه لا عشان اخرسك خالص وخلي كرمتك في الارض ياواطيه وراح شدني من شعري وفكني وكتفني وقالي السهره كلها عليكي وكمان مفاجاه هتكون اداام البنات واعد يضحك ضحك هيستيري ههههههه وانا اعدت ازق فيه واقوله ابعد عني يازباله واقاومه بس مش قادره عليه وراح موقعني عالارض ولسه جاي يغتصبني لاقيت البوليص فوق دماغه وبابا معاهم راح بابا قاله اه يابن الكلب ياواطي وراح يهجم عليه راح الظابط قاله سيبهولنا ونزل الظابط فيه ضرب موت لما فقد الوعي من كتر الضرب راح بابا قلع جاكيت بتاعه وغطاني بيه وفكينا البنات ولبسو هدومهم وخرجنا سالمين الحمد لله وتم القبض عليهم كلهم كانت شبكه كبيره للاتجار يشرف البنات واخدو عقابهم والحمد لله تمت